Beste prijs garantie

Verzenden & retourneren

“U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@elektrische-vloerverwarming.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

Download het retourformulier hier

Retourprocedure

Als u de volgende punten stapsgewijs doorloopt, kunnen we u het snelst en best van dienst zijn bij het retourneren van uw product.

  1. Bespaar uzelf veel tijd en moeite en lees voordat u uw product retourneert aandachtig de retourvoorwaarden. Daarin vindt u informatie over onder andere schadevergoedingen en niet-retourneerbare producten.
  2. Voldoet uw product aan de retourvoorwaarden? Neem dan contact met ons op via telefoon of e-mail.

  3. Is het terug te sturen product van pakketformaat? Dan zal onze medewerker u het adres geven waar u uw product naartoe kan sturen.

    Let op: producten terugsturen doet u op eigen kosten en op eigen risico. Is het te retourneren product van groot of extra groot formaat of wilt u een pallet retour sturen, dan kunt u aan onze medewerker doorgeven welke afhaaldatum u het beste uitkomt.

  4. Geef aan onze medewerker door of u het aankoopbedrag teruggestort wilt krijgen of een vervangend product wilt ontvangen. Een terugstorting vindt meestal binnen enkele werkdagen plaats (en uiterlijk binnen 30 dagen). Bij een ruil geldt dat, als het vervangende product goedkoper is dan het oorspronkelijk bestelde product, u het verschil terugkrijgt; is het duurder, dan moet u het verschil bijbetalen.

  5. Wanneer dit mogelijk is, zorgt u er dan voor dat het te retourneren product in de originele verpakking zit of verpak het dusdanig dat er geen beschadigingen kunnen ontstaan. Het product dient vrij van gebruikssporen te zijn en compleet met alle handleidingen en eventuele accessoires retour gestuurd te worden. Neem bij het verpakken als uitgangspunt dat de buitenste verpakking (omdoos) het product en de verpakking daarvan tijdens transport goed moet beschermen. Zie voor meer informatie de verpakkingsadviezen hieronder.

  6. Zodra we de retourzending ontvangen hebben, controleren we of deze compleet en intact is. Als alles in orde is, storten we het aankoopbedrag terug of versturen we het vervangende product. Indien het vervangende product duurder is dan het oorspronkelijk bestelde product (en u moet bijbetalen), wordt het vervangende product verzonden zodra we de bijbetaling hebben ontvangen en verwerkt.

Verpakkingsadviezen

Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van de retourzending voor een goede bescherming tijdens transport. Maar wat zijn precies de kenmerken van een goede verpakking? We hebben hieronder een aantal aanbevelingen voor u op een rijtje gezet. Volgt u deze aanbevelingen, dan is de retourzending beter beschermd en kunnen we deze sneller ontvangen en verwerken. Alvast bedankt voor uw medewerking.

  1. Stuurt u een bestelling binnen de bedenktijd terug, dan is het belangrijk alle meegeleverde accessoires (kabels, aansluitmateriaal, handleidingen enzovoort) bij te sluiten. Is de retourzending niet compleet, dan is het mogelijk dat de waarde van de ontbrekende accessoires op de aankoopwaarde van de retourzending in mindering wordt gebracht. Stuurt u een bestelling buiten de bedenktijd terug, dan is het juist belangrijk meegeleverde accessoires niet bij te sluiten, tenzij deze essentieel zijn om het mankement te constateren of deze het mankement veroorzaken.

  2. Probeer de originele verpakking te gebruiken, dus de verpakking waarin u uw bestelling hebt ontvangen, indien dit redelijkerwijs mogelijk is. Daarbij horen ook de buitenste doos (omdoos) en eventuele daarbij geleverde opvulmaterialen. 

  3. Gebruik altijd materiaal van hoge kwaliteit. Neem stevigheid, stootvastheid en duurzaamheid als maatstaven als u uw verpakkingsmaterialen kiest.

  4. Kies dozen van karton, met een omslag van goede kwaliteit. Gebruik voor waardevolle producten dubbellaags karton.

  5. Gebruik, indien nodig, plakband om de omdoos goed te sluiten. Als u de originele verpakking dichtplakt, gebruik dan géén pvc- of ducttape, maar uitsluitend sterke, transparante plakband. Dit om de kans op beschadiging van de verpakking te minimaliseren.

  6. Verpak breekbare goederen in het midden van de omdoos en zorg ervoor dat ze de zijdes van de omdoos tijdens transport niet kunnen raken. Uw product dient aan alle kanten goed tegen mogelijke schokken en stoten te worden beschermd.

  7. Maak gebruik van schokdempende vulmaterialen, met name om ervoor te zorgen dat de inhoud van de omdoos niet verschuift. Vul de doos niet te weinig en niet te veel: dozen die te weinig gevuld zijn, kunnen in elkaar zakken, en dozen die te veel gevuld zijn, kunnen scheuren.

  8. Maak in het geval van niet al te stevige materialen gebruik van labels met de tekst ‘this side up’ (deze kant boven) en een pijl omhoog, of schrijf en teken dit met een watervaste viltstift duidelijk zichtbaar op de omdoos.

  9. Als u een doos hergebruikt, verwijder dan eventuele labels en stickers om verwarring te voorkomen. Zorg er ook voor dat de doos in goede staat verkeert en niet versleten is.

  10. Vul het retouradres duidelijk en volledig in, bij voorkeur met een watervaste viltstift. Maak bij met de hand beschreven labels uitsluitend gebruik van hoofdletters voor de beste leesbaarheid.